Happy 5 months old Adel Rayyan~

Adel has turned 5 months old yesterday~Tak sangka dah menjaga Adel selama 5 bulan dah. Dari dia lahir secara tiba2 & mak bapaknya menggelabah camne nak jaga...and until now. Alhamdulillah berjaya gak menempuhi 5 bulan sebagai parents. And 4.5 months exclusive bf. Dah besar dah anak mama. Lagipun anak mama ni tak banyak kerenah. Baaaiikkk je...tinggal sorang2 dia leh main sorang2...occasionally when he is bored je dia akan jerit panggil kita, but biasanya dia akan layan diri sendiri sampai tertidur. Cuma dia tak boleh meniarap lagi & dia tak suka main toys.

5 bulan Adel dah boleh:
- makan solid foods (ie. puree)
- duduk (supported)
- angkat kepala & badan (kalau kita pegang kedua2 tangan dia)
- melonjak2
- angkat bontot (kalau tinggal dia dalam crib, dia boleh pusing 90degrees)
- babbling
- scream
- recognize faces
- recognize voices
- watch BabyTV
- know his own name
- has a routine (sleep about 7pm and woke up at 7am)
- kaki jalan (is it my fault?)
- pandai mengamuk (when he is bored)
- semakin manja

Adel at 5mo.

Pic ni diambil masa jalan2 kat West Lakes shopping center. Ada promosi amek gambar for $4 and dpt sekeping gambar studio (later). Afterwards, diorg bagi borg kebenaran tuk join baby contest in FB. So, whattheheck kan...kalo menang syukur..kalo tak menang pun takpe.

Adel in his bumbo seat watching BabyTV

Comments

Popular Posts